15 januari 2013 | DuBois et fils heeft haar doelstelling om 1,5 miljoen Zwitserse Frank op te halen middels crowdfunding bijna bereikt. Inmiddels staat de teller per vandaag op 1.444.000 Zwitserse Frank.

© DuBois et fils – Concept ONE

Zoals u al eerder op allesoverhorloges.nl heeft kunnen lezen, wil DuBois et fils de nieuwe collectie horloges financieren door middel van crowdfunding, waarbij investeerders en/of horlogeliefhebbers kunnen participeren in DuBois et fils via het aankopen van aandelenpakketten, waarbij gekozen kan worden voor pakketten van 500, 1.000, 3.000, 5.000 en 10.000 Zwitserse Franc.

Naast de nauwe relatie tussen de beleggers en het bedrijf biedt DuBois et fils nog een ander voordeel: de winstgevendheid van een luxe horlogemerk dat enorme belangstelling van beleggers genereerd. Het crowdfundingproject nadert zijn voltooïng, maar zolang de 1,5 miljonen Zwitserse Frank niet bereikt is, hebben investeerders nog de mogelijkheid om mee te doen. De belangstelling voor de horloges rijzen de pan uit: “We hebben al orders voor de horloges uit de hele wereld. Bovendien zijn we er trots op dat ruim 200 mensen uit 14 landen in ons merk hebben geïnvesteerd”, zegt Thomas Steinemann, de managing director van DuBois et fils.

© DuBois et fils – Concept ONE

Dit jaar gaat een geheel nieuwe collectie in productie. Twee modellen zijn al aan het publiek gepresenteerd, de concept ONE en de concept TWO. Andere modellen zijn in voorbereiding en worden binnenkort gepresenteerd, waaronder een collectie met historische uurwerken uit de opslag van DuBois et fils. De eerste twee mechanische chronografen bieden precisie, liefde voor details en nauwkeurige Zwitserse uurwerken. “Dat is sinds 1785 het uitgangspunt van DuBois et fils en we zijn dan ook zeer gemotiveerd en toegewijd om deze aloude traditie voort te zetten”, aldus Thomas Steinemann.

De eigenaren van de crowdfunding pakketten van 500 tot 10.000 Zwitserse frank genieten van aanzienlijke kortingen op de horloges, een van de voordelen van het investeren in een bijzonder spannende en opwindende markt. In 2011 zijn alleen Duitsers al goed geweest voor een omzet van bijna drie miljard euro op luxe horloges en sieraden. Alle edities van DuBois et fils zijn beperkt tot 99 horloges.

Het succes van de crowdfunding campagne van DuBois et fils bevestigt de theorie dat deelname van horlogeondernemers en potentiële investeerders de juiste strategie is. Thomas Steinemann: “Er was geen ervaring, noch statistische gegevens die konden dienen als leidraad. Ons doel was de integratie van de markt met onze eigen ambassadeurs die ook als aandeelhouder aan ons merk verbonden zijn. Crowdfunding bleek de enige haalbare manier te zijn”. Zijn ervaring met de lancering van horlogemerken en productdesign evenals talrijke consultant functies bij toonaangevende horlogefabrikanten maken Thomas Steinemann de juiste man om DuBois et fils met een merkhistorie van bijna 228 jaar naar een nieuwe succesvolle toekomst te leiden.

Heeft u interesse om te investeren in een herboren merk? Aarzel dan niet en doe mee om de laatste 56.000 Zwitserse Franks bijeen te garen. Klik op DuBois et fils voor meer informatie of vul direct het aanvraagformulier in.

Pin It on Pinterest

Share This